40 internationale universiteiten brengen bezoek Breda

Vertegenwoordigers van zo’n 40 universiteiten en hogescholen van over de gehele wereld brengen van 18 tot en met 20 mei een bezoek aan Breda. De onderwijsinstellingen maken onderdeel uit van het Network of International Business Schools (NIBS), waarbij ook Avans Hogeschool is aangesloten.

markt breda

De Avans School of International Studies (ASIS) treedt dit jaar als gastheer op. Hogeronderwijsinstellingen van bijna alle werelddelen geven acte présence. Zo zijn Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Azië en Europa vertegenwoordigd. Naast deelname aan de internationale conferentie maken de gasten kennis met de stad Breda. Zij brengen een bezoek aan de Bredase binnenstad, het stadhuis en het bedrijfsleven, waaronder de Amerikaanse multinational Amgen.

De rest van de wereld voorbij

Het thema van de bijeenkomst dit jaar is de vraag of Latijns-Amerikaanse en Aziatische economieën  de rest van de wereld zullen voorbijstreven. Avanslector Frans Stel van het Expertisecentrum Sustainable Business (ESB) trapt het congres woensdag af en spreekt over de toekomst van ‘international business’.

Het NIBS is een netwerk van ‘business schools’ van over de gehele wereld. De leden van dit netwerk zijn ervan overtuigd dat internationalisering van het bedrijfsleven en de globalisering van de economie essentiële elementen van de ontwikkeling van de managementpraktijk zijn. Daarom willen de leden het onderwijs verder ontwikkelen door internationale ‘business schools’ samen te brengen, gebruik makend van de gemeenschappelijke idealen en het met elkaar delen van kennis en ervaringen.

Accreditatie

Het NIBS beoordeelt het niveau van internationalisering bij elk van haar leden en accrediteert deze universiteiten en hogescholen. Ook Avans is door deze organisatie geaccrediteerd. Het NIBS organiseert jaarlijks internationale managementwedstrijden voor studenten zoals The Worldwide Case Competition en de bedrijfsplan competitie.