Avans Hogeschool in gesprek met Koning en Koningin over biobased economy

Het Centre of Expertise Biobased Economy (CoE BBE) neemt dinsdag 16 februari deel aan een rondetafelgesprek met Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima. Het koninklijk paar brengt vandaag een bezoek aan West-Brabant en spreekt in Bergen op Zoom met ondernemers over de duurzame economische veerkracht in de regio.

Het CoE BBE, een samenwerkingsverband tussen Avans Hogeschool en HZ University of Applied Sciences, is uitgenodigd om haar activiteiten op het gebied van de biobased economy toe te lichten en om de waarde aan te geven van de biobased industrie voor de regio. Zo toont het CoE BBE in samenwerking met het Centrum voor Innovatief Vakmanschap (CIV) en de Biobased Delta de ‘Biobased Collectie’. Deze collectie bestaat uit ruim 50 producten, alle gemaakt van natuurlijke grondstoffen, zoals mais, aardappelzetmeel en suikerbieten.

Duurzame producten

De Biobased Collectie is bedoeld om het koningspaar kennis te laten maken met biobased producten, waaronder verpakkingsmateriaal, schoonmaakmiddelen, bouwmaterialen en modeaccessoires. “Fantastisch dat de biobased economy in de regio aandacht krijgt van het koninklijk paar. En dat we onze Biobased Collectie mogen tonen”, aldus Petra Koenders, directeur van het CoE BBE.

Aan de rondetafeldiscussie nemen ook gedeputeerde Bert Pauli, burgemeester van Bergen op Zoom Frank Petter, Willem Sederel van Biobased Delta, Albert Markusse van Suiker Unie, Mark Jamin van SABIC en Leon Joore van Millvision deel.