Avans Hogeschool en provincie Noord-Brabant doen samen onderzoek bij Werkplaats De Gruyter

Avans Hogeschool en de provincie Noord-Brabant tekenen woensdag 27 januari een partnerverklaring. Doel is om hun samenwerking op het gebied van onderzoek en onderwijs verder te versterken. Studenten en docenten van Avans gaan de komende jaren in Werkplaats De Gruyter aan de slag met concrete vraagstukken uit de omgeving.

Passend bij het bestuursakkoord van de provincie, werken onderwijs, overheden, bedrijfsleven en organisaties in de werkplaats samen aan maatschappelijke opgaven. Het motto: Brabant kennis in praktijk. Zo wil de provincie innovatiekracht benutten en doen studenten waardevolle praktijkervaring voor hun carrière op.

Erik van Merrienboer, gedeputeerde Ruimte en Financiën in de provincie Noord-Brabant, en Paul Rüpp, voorzitter van het College van Bestuur van Avans Hogeschool, tekenen de partnerverklaring.

Ontwikkeling terrein Expeditie Knooppunt PostNL

Na de ondertekening presenteren studenten van Avans Hogeschool de resultaten van een zojuist afgerond samenwerkingsproject in Werkplaats De Gruyter. Studenten Ruimtelijke Ontwikkeling verdiepten zich in het terrein van het voormalig Expeditie Knooppunt van PostNL in de Bossche spoorzone. Het verbeteren van de bereikbaarheid voor voetgangers en fietsers vanaf het centraal station was daarbij hun voornaamste focus.

Programma

Locatie: Werkplaats De Gruyter, De Gruyter Fabriek, Veemarktkade 8, ingang F, 5224
Tijd: 12.30 – ca. 17.30 uur. Bekijk hier het volledige programma