Studenten halen ruim 3000 euro op voor Serious Request

Ruim 3000 euro. Dat is de voorlopige opbrengst van 24 uur college volgen voor Serious Request. 60 Bredase studenten Forensisch Laboratoriumonderzoek van Avans Hogeschool verzamelden het geld voor het goede doel van Serious Request: onderwijs in conflictgebieden.

Het voorlopig door de studenten opgehaalde bedrag is 1700 euro. Marja Kamsma, lid van het College van Bestuur van Avans maakte bij het afsluitende ontbijt bekend dat het College van Bestuur het uiteindelijke eindbedrag zal verdubbelen.

Forensathon

Een aantal medewerkers van de Avans Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu organiseerde de marathon van forensisch onderwijs. De Forensathon stond geheel in het teken van dierenmishandeling en wildlife crime: het verwonden of doden van wilde dieren.

Docente Kay Michiels nam het initiatief voor de actie: “Het doel van Serious Request dit jaar is onderwijs voor jongeren in conflictgebieden. Als docent en als student zie je van dichtbij hoeveel impact onderwijs heeft op een leven. Daarom vinden we het als onderwijsinstelling logisch om hiervoor geld op te halen.”

Het Glazen Huis staat dit jaar in Heerlen, waar de dj’s van 3FM aandacht vragen voor arme jongeren in conflictgebieden zoals Syrië en Zuid-Soedan die niet naar school kunnen. Een aantal studenten zal in december de cheque gaan aanbieden in Heerlen.