Voel, hoor en ruik bij interactief festival in Chassé Theater

Kom voelen, horen, ruiken en beleven tijdens 3 Days of New Experience in het Chassé Theater in Breda. 90 Bredase tweedejaarsstudenten Communication & Multimedia Design van Avans Hogeschool presenteren 15 interactieve installaties. Het gratis festival vindt plaats op 19, 20 en 21 juni.

Alle installaties draaien om natuurlijke interactie. Wat de ontwerpen met elkaar gemeen hebben, is dat ze de zintuigen prikkelen en de bezoekers activeren.

Actieve verbeelding

De installatie ‘Shadow Art’ maakt je stoutste dromen waar met een deel van jezelf dat altijd bij je is: je schaduw. Teken je eigen wereld en maak van jezelf een superheld, een prinses of een kikker. Ook het project ‘Woil’ brengt de verbeelding op hol: met olie, inkt, water en licht wordt de bezoeker even losgekoppeld uit zijn bekende routine. Woil reageert op de beweging van de bezoeker die zijn eigen pad creëert. Wie liever samen met anderen aan de slag gaat, kan zich wagen aan het spel ‘Equilibrium’. Met 3 andere spelers ga je op zoek naar een gezamenlijk doel en naar de beste strategie. Een communicatie-uitdaging ten top.

Shadow Art, Woil en Equilibrium zijn slechts een paar voorbeelden van hoe studenten de bezoekers verrassen. Wie meer wil zien, is van harte welkom bij het Chassé Theater.

Uitdaging voor studenten

Projectcoördinator en docent Thijs Eerens: “Bij de opleiding Communication & Multimedia Design vinden we het belangrijk dat je niet alleen aantrekkelijke, innovatieve installaties kunt bedenken en  ontwerpen, maar ook dat je ze kunt realiseren. In sommige gevallen betekent dat bouwen, lassen en solderen. Maar bij andere installaties komt het vooral neer op complex programmeerwerk. Een ding is zeker, menig bezoeker zal verwonderd de installaties verlaten.”

Gratis inloop

De installaties zijn te bekijken op vrijdag 19 juni van 16.00 - 19.30 uur en zaterdag 20 juni en zondag 21 juni van 12.30 - 19.30 uur. Toegang is gratis. Locatie: Chassé Theater Breda.