Villa Lovensdijkstraat blijft maandag gesloten

De ‘villa’, het gebouw van Avans Hogeschool aan de Lovensdijkstraat in Breda waar de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) in zit, blijft maandag 8 december afgesloten.

De praktijklessen van ATGM gaan maandag niet door. Het gebouw werd eerder op de dag preventief ontruimd nadat studenten klaagden over een penetrante geur. Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van de geur. De geur is afkomstig uit het riool.

De villa is door BHV’ers ontruimd. Studenten werden opgevangen in het restaurant op Lovensdijkstraat 63. Een team van de brandweer heeft onderzoek gedaan naar de bron van de stank. Bij de metingen zijn geen verontrustende waarden gemeten. Eventuele aanpassingen in roosters worden via Blackboard gecommuniceerd.

Controle klachten

Studenten en medewerkers kunnen ter plekke eventuele klachten laten onderzoeken door een ambulancebroeder. 15 studenten hebben zich gemeld bij de ambulancebroeder. Er zijn geen ernstige klachten vastgesteld. Studenten en medewerkers die later last krijgen van klachten wordt geadviseerd contact op te nemen met de huisarts en zich daarna te melden bij het Academiebureau ATGM.