Avans naar finale 'Case Competition' Londen

De Avansstudenten Brammert van Doorne, Rutger Sadee, Frederik Stihler en Florian Steinbrenner staan in de finale van de Worldwide Case Competition. De 4 studenten van Avans School of International Studies (ASIS) en de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) reizen daarvoor af naar Londen. Daar vindt van 2 tot 7 maart de eindstrijd plaats.

Avans Hogeschool deed dit schooljaar voor het eerst mee aan de kwalificatie voor de wedstrijd. Die wordt jaarlijks georganiseerd door het Network of International Business Schools (NIBS). In deze Case Competitie krijgen teams van 4 studenten pittige Engelstalige cases op masterniveau.

Enige Nederlandse hbo

Van Doorne, Sadee, Stihler en Steinbrenner eindigden als 15e in de kwalificatieronde. Daaraan deden in totaal 40 hogescholen en universiteiten mee. De teams kregen maximaal 4 uur de tijd om als consultants een situatie te analyseren. En een voorstel te maken om het gevonden business-probleem op te lossen en een implementatieplan te maken.

De studenten van Avans zijn de enige studenten van de 4 deelnemende Nederlandse hogescholen die zich kwalificeerden voor de finale. Die wordt gehouden op de London Southbank University. In de finalewedstrijd bindt het Avansteam de strijd aan met gerenommeerde universiteiten uit de Verenigde Staten, Canada, Scandinavië en China.