, door

Uitnodiging: leer Sensara's leefstijlmonitor kennen

Het bedrijf Sensara produceert leefstijlmonitors. Hiermee houden mantelzorgers, familieleden en zorgprofessionals online een oogje in het zeil bij alleenwonende ouderen. Dit moet hun zelfredzaamheid verhogen.

Sensara installeert het systeem bij ongeveer 1.000 huishoudens. Dit doet het bedrijf in samenwerking met de gemeente Breda. Student Mens en Techniek | Gezondheidszorgtechnologie Aiven van Osch onderzoekt voor haar afstuderen of de leefstijlmonitor daadwerkelijk bijdraagt aan de zelfredzaamheid van ouderen.

De installatie van de leefstijlmonitors maakt onderdeel uit van een grootscheeps project van de gemeente Breda om de zelfredzaamheid van senioren te verhogen. Naast Sensara werken ook zorgverzekeraar CZ en zorgorganisaties Thebe en Careyn mee aan het project.

Workshop

Belangstellenden die kennis willen maken met het systeem van Sensara kunnen in het GET-LAB een workshop volgen. Op maandag 26 maart zal student Aiven het project nader toelichten en het systeem demonstreren.

Aanmelden

Aanmelden voor de workshop kan tot 18 maart via [email protected]. Graag in de e-mail aangeven of je de workshop tussen 9.00 en 12.30 uur wilt volgen of tussen 13.00 en 17.00 uur.