, door

TAPP, The Avans Picturebook Project

Net voor de zomer was de afronding van het PhD onderzoek van Tatia Gruenbaum en verscheen de, door het prentenboek geïnspireerde, publicatie ‘TAPP, The Avans Picturebook Project’.

De publicatie is vooral gebaseerd op het praktische werk van pabostudenten, dat zij maakten naar aanleiding van lessen rondom het gebruik van prentenboeken bij het geven van lessen Engels op de basisschool.

Tatia vertelt in deze publicatie over haar onderzoek naar het gebruik van Engelstalige prentenboeken bij het onderwijs aan aanstaande leerkrachten basisonderwijs op de Pabo. Daarnaast delen enkele Pabo studenten hun ervaringen met het schrijven en maken van hun eigen Engelstalige prentenboek en vertellen over wat deze opdracht voor hun eigen ontwikkeling als leerkracht heeft betekend. Hun werk is door Tatia voorzien van een korte toelichting. De prachtige illustraties zijn gemaakt door Pabo student Jordy Franssen.

TAPP is een mooie afronding van het promotieonderzoek van Tatia. De publicatie is opgedragen aan Margriet Veenbrink, met wie Tatia intensief heeft samengewerkt om het onderwijs in Engels aan aanstaande leerkrachten zo vorm te geven dat zij goed voorbereid zijn op het onderwijs in Engels op de basisschool.
Een boeiende tweetalige publicatie met een praktische insteek, bedoeld voor iedere leerkracht -in opleiding- die met meer zelfvertrouwen Engelse lessen wil geven.

De titel van het proefschrift van Tatia Gruenbaum is "Exploring Picturebooks as a Teaching Tool in Initial Primary English Teacher Education in the Netherlands". Tatia werd begeleid door Prof Amos Paran (UCL IoE) and Dr Miranda Timmermans (Pabo Avans Hogeschool).

Klik op de afbeelding om de publicatie "TAPP, The Avans Picturebook project" te bekijken of te downloaden.