Data matters, voor iedereen. Zorg dat je erbij bent.

Dinsdag 28 juni staat in het teken van de jaarlijkse Data Week NL. Tijdens de Data Week NL laten we zien wat data kan betekenen in maatschappelijke opgaven, inspireren we met ontwikkelingen op basis van data en laten we de toepassing van data beleven.

Namens Avans en de gemeente Den Bosch nodigen we studenten en medewerkers uit voor de jaarlijkse Data Week NL. Tijdens de Data Week NL laten we iedereen zien wat data kan betekenen in maatschappelijke opgaven, inspireren we met ontwikkelingen op basis van data en laten we de toepassing van data beleven. We tonen resultaten van samenwerkingen, geven lokale, regionale en landelijke successen een podium en zijn een springplank voor nieuwe initiatieven. We maken zichtbaar dat verantwoorde toepassing van betekenisvolle data er voor iedereen toe doet, dus ook voor Avansstudenten en medewerkers.

Dinsdag 28 juni: thema Data skills

Dinsdag 28 juni staat in het teken van Data skills. De dag begint met een plenair deel over hoe je “werk maakt van data” en hoe je het mkb bereikt rondom digitale geletterdheid. Sjoerd van het Erve van VNO-NCW en Mark Mastop, van Avans, delen ervaringen over de digitalisering binnen het mkb.

Na de lunch zijn er diverse workshops. Denk aan: Bouw je eigen Dashboard met Power BI, ontwikkel een datagedreven talentstrategie of kom kijken en luisteren naar de Avansstudenten van de minor Emerging Technologies Playground. Ook zijn er inspiterende data talks met grote namen als Microsoft, Jumbo en Capgemini.

Bekijk het volledige programma.

Meld je direct aan voor dit evenement.

Avans Hogeschool, De Digitale Werkplaats Noordoost-Brabant en VNO NCW Brabant zijn partners van de Data Week NL.