Morgen 28 februari en komende donderdag 2 maart rijden er in heel Nederland minder bussen door een staking van ov-bedrijven, waaronder busmaatschappij Arriva. Hoe groot de hinder precies wordt, is nog niet bekend. De treinen van de NS rijden wel. Ondanks de staking gaan de onderwijsactiviteiten bij Avans Hogeschool gewoon door; er zijn geen tentamens deze week.

Uitbreiding stakingsdata

Er zijn door de vakbonden meerdere data in maart en april aangekondigd. Of die doorgang vinden is geheel afhankelijk van de onderhandelingsresultaten. Houd voor de stakingsdata de Arriva-website in de gaten. Het College van Bestuur adviseert studenten en medewerkers die normaal gesproken met de bus naar Avans komen, om alternatief vervoer te regelen of een andere oplossing te zoeken.

Sommige bussen rijden wel

De staking is landelijk van kracht en geldt voor bijna alle stads- en streekbussen. Er is op deze dagen waarschijnlijk een sterk verstoorde dienstregeling. Welke ritten wel doorgaan is te zien op https://www.arriva.nl/staking. Volgens Arriva gaat het onder meer om de 600-lijnen en in Breda lijn 9 die wel gewoon rijden.

Adequate oplossing

Als toetsen of lessen door de staking onverhoopt niet kunnen doorgaan of als er wijzigingen zijn in het rooster, zorgen de opleidingen zelf voor adequate oplossingen. Studenten en medewerkers worden in dit geval door hun eigen opleiding hierover geïnformeerd.