Vader blijf je altijd, ook als je je kinderen niet of minder kan zien. Wat kunnen professionals doen om vader-zijn bespreekbaar te maken?

Het is belangrijk dat professionals die werken met vaders in detentie, aandacht hebben voor de band tussen kinderen en hun vader. Het herstellen van de band tussen vader en kind werkt namelijk beschermend: het vergroot welzijn van beide én het draagt bij aan voorkomen en afnemen van criminaliteit. Daarom hebben Perspectief Herstelbemiddeling en het lectoraat Transmuraal Herstelgericht Werken hun krachten gebundeld.

Zij zijn het project “VADER BLIJF JE, ook binnen de muren” gestart. Het project richt zich op het ontwerpen van tools en handvatten die professionals in hun dagelijkse praktijk kunnen gebruiken om vader-zijn bespreekbaar te maken. Hoe we tot een gevulde toolbox komen? Bekijk dit animatiefilmpje waar het in 4 minuten wordt uitgelegd.

Vragen? Stuur een mail naar [email protected].