Ook dit jaar geen ‘traditionele’ diploma-uitreikingen. Afstudeerders van Avans ontvingen vorige week hun diploma onder meer tijdens de drive through diplomeringen in Maaspoort in Den Bosch en op de Kunstijsbaan Breda.

Er waren dansers, dj’s, lasershows en lovende woorden van docenten voor de studenten die met hun familie in de auto hun diploma kwamen ophalen in de evenementenhallen.

Bekijk hier de aftermovie:

Walk down memory lane

Een aantal academies koos voor een andere aanpak. Zo organiseerde de opleiding Social Work in Den Bosch een ‘Walk down memory lane’, waarin de afstudeerders via verschillende programma-onderdelen nog een keertje terugblikten op vier jaar Avans. Studenten Communicatie en Communication and Multimedia Design sloten hun studietijd af in de Grote Kerk in Breda. “Je kijkt hier vier jaar naar uit en dan is het nu zover. De cirkel is rond”, aldus een van de afstudeerders.

Afstudeerboom

Alle afstudeerders kregen voor het eerst een boom cadeau, die later dit jaar gepland wordt in het Van Gogh Nationaal Park i.o. Om de natuur te helpen herstellen en het Avansonderwijs op den duur CO2-neutraal te maken. Een initiatief van de GreenOffice van Avans.

Afstudeerder Hidde is enthousiast over het initiatief, vertelt hij aan Punt: ‘’Het is leuker dan een tas met spullen krijgen waar je maar twee dingen van gebruikt en waarvan de rest in de kast verdwijnt. Ik houd van de natuur, dus dit is heel leuk. Het bos ga ik sowieso een keer bezoeken tijdens een wandeling!’’

Lees ook: Afstudeerders van Avans Hogeschool krijgen boom cadeau in nieuw bos