Op donderdag 1 april (geen grap!) start de ‘City Deal Kennis Maken Corona Challenge’ in samenwerking met het Lectoraat Zorg rond het Levenseinde van Avans Hogeschool. Hiervoor halen studenten in Breda én Den Bosch coronaverhalen op uit de stad.

Ze gaan die op een creatieve manier verbeelden, bijvoorbeeld door middel van film, gedicht, animatie, schilderij of fotografie. Het zijn verhalen over verdriet, afscheid en hoop, maar ook over veerkracht en verbinding. Over hoe verschillende mensen uit de stad deze coronacrisis beleven. Hiermee vragen we om meer aandacht voor de beeldvorming, communicatie en maatschappelijke samenwerking rond corona.

Herdenkingsdag

Op vrijdag 21 mei worden alle creatieve uitingen gepresenteerd op een soort ‘Corona Herdenkingsdag’. Hoe en waar hangt af van de situatie en dan geldende maatregelen. De Corona Challenge is gesubsidieerd door Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA. Alle onderwijsinstellingen uit Breda en Den Bosch kunnen hieraan meedoen.

Meer weten of meedoen? Mail naar programmamanager CDKM voor Breda en Den Bosch Marjolein Rojo.