Bij Avans zijn we altijd bezig met de toekomst. Die hebben we uitgestippeld in de Ambitie 2025. Een heldere toekomstvisie om het beste uit studenten, docenten, andere medewerkers en docenten te halen.

Als studenten en medewerkers zijn we allemaal bezig met de realiteit van de dag. De toekomst lijkt nog ver weg. Toch zijn we als Avans Hogeschool ook nu al druk bezig met het waarmaken van onze Ambitie 2025. Onderwerpen zoals studentenwelzijn, wendbaarheid & veerkracht en de digitalisering van het onderwijs zijn relevanter dan ooit. Onderwerpen waarmee we het verschil maken. Door wat we doen en de manier waarop we het aanpakken.

Sommige onderwerpen ontwikkelen zich versneld in deze coronatijd. Dat vraagt wendbaarheid en veerkracht van docenten, studenten en andere medewerkers. We weten allemaal hoe snel ontwikkelingen en veranderingen elkaar opvolgen. Juist daarom leiden wij professionals op die daar klaar voor zijn. Die zich blijven ontwikkelen en bijdragen aan een duurzame toekomst.

Ambitie video

In onderstaande video neemt onze docente Sofie van der Vleuten je mee in hoe deze toekomst er voor Avans-studenten uit kan zien. Kijk je mee? Tijdens de kick-off van het nieuwe studiejaar deelden we deze video al met zo’n 750 mensen.

Animatie

In de onderstaande animatie kun je zien welke ontwikkelingen we doorlopen om onze ambitie over 5 jaar te bereiken.

Hoe verder?

De eerste stappen zijn gezet. We weten waar we als organisatie heen willen. De weg ernaartoe ligt nog niet vast. Maar dát we er gaan komen wel. Ook hiervoor trekken we met z’n allen op als  medewerkers, studenten, docenten en met het werkveld. Samen verkennen we de mogelijkheden, maken we afspraken en ontwikkelen we een aantal kaders, waarbij de kwaliteit van ons onderwijs voorop staat. De toekomst van Avans? Die maken we samen!

Lees meer over de visie van Avans.