Een hoepel-hop, een Oetelbox en verschillende feestzones: dat zijn de ingrediënten van een coronaproof carnaval volgens minorstudenten Emerging technologies playground.

Pilspaal

Als introductie op hun minor gaven ze antwoord op de vraag ‘Hoe beleven we Oeteldonk op anderhalve meter?’. De studenten bedachten drie oplossingen. Een daarvan is de Oeteldonkse hoepel-hop waarmee feestvierders zich omhullen, waardoor het niet mogelijk is om in een straal van anderhalve meter van elkaar te komen. Een tweede groep studenten kwam met verschillende feestzones met een maximum aantal bezoekers, waarbij elke groep een eigen 'pilspaal' krijgt. De derde groep dacht aan de thuisblijvers: een Oetelbox vol Oeteldonkse gadgets én een virtual realitybril waarmee je kunt meefeesten met een livestream.

Innovatieve ideeën

Het was de derde editie van de minor Emerging technologies playground, dit keer met 45 studenten. De deelnemers zijn Avansstudenten van verschillende opleidingen binnen de academie Industriële Informatica en studenten van Fontys en HAN University of Applied Sciences. Zij gaan in multidisciplinaire teams aan de slag met innovatieve ideeën en nieuwe technologieën.

De opdrachten komen vanuit gemeente Den Bosch en het midden- en kleinbedrijf. Voorbeelden hiervan zijn het flexibel gebruik van parkeervoorzieningen, innovatieve fietsenstallingen en smart water.

(bron: hbo-i.nl)