De Raad van Toezicht van Avans Hogeschool heeft mevrouw drs. Sarah Wilton (44) als nieuw lid van het College van Bestuur benoemd. Zij is per 1 september samen met Jacomine Ravensbergen en Paul Rüpp verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van de hogeschool, met voor haar in ieder geval de aandachtsgebieden financiën, IT/IV en huisvesting.

Sarah Wilton: “Na een carrière van bijna 20 jaar in de financiële dienstverlening heb ik ruim 2,5 jaar geleden de overstap gemaakt naar het hoger onderwijs. Die stap was de juiste aangezien ik mij zeer thuis voel in het hoger onderwijs. Ook hoop ik met mijn achtergrond een betekenisvolle bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkelingen binnen deze prachtige sector. Heel graag maak ik deel uit van Avans om samen te werken aan de verdere realisatie van de Ambitie 2025”.

Erasmus Universiteit

Wilton was vanaf maart 2018 directeur Bedrijfsvoering bij de Faculteit der Economische Wetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Daarvoor heeft zij nagenoeg 20 jaar nationaal en internationaal gewerkt bij ING en ABN/AMRO in het zakelijke klantensegment, met onder meer eindverantwoordelijke rollen binnen Risk Management.

Wilton heeft Bedrijfswetenschappen gestudeerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen en rondde haar Executive MBA af aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Haar roots liggen in Brabant en ze woont sinds 10 jaar met haar man en 2 kinderen in Rotterdam.

'Waardevolle aanvulling'

“Wij zien vol ongeduld uit naar de komst van Sarah,” geeft bestuursvoorzitter Paul Rüpp aan, “Zeker met de transities die de hogeschool de komende jaren voor ogen heeft in verband met haar ambities voor 2025 verwachten wij dat Sarah een waardevolle aanvulling vormt.”

Ruud Vreeman, voorzitter van de Raad van Toezicht, vult hem graag aan: “Juist de achtergrond van Sarah Wilton, haar ervaring met financiën en risico management, met ICT-systemen en transities én met vastgoed maakt haar zeer complementair aan het College.”