6 jaar lang bracht het programma Avans Duurzaam duurzaamheid onder de aandacht van medewerkers en studenten van Avans Hogeschool. Inmiddels zit duurzaamheid zo ingebakken in ons DNA dat het tijd is om het programma los te laten. Het programmateam blikt terug op 6 bijzondere jaren. En de teamleden kijken vooruit naar de toekomst.

Dat terugblikken doet het programmateam met een magazine. Verschillende betrokkenen van Avans Duurzaam kijken terug naar de afgelopen 6 jaar. Ze bespreken bijzondere projecten. Hoe ze het aanpakten. Wat de resultaten waren. En wat ze ervan leerden.

Van AISHE tot Mission Zero

Programmamanager Imke van Gaal bespreekt bijvoorbeeld haar model van de Vier Versnellers. 4 knoppen waar je aan kunt draaien om beweging te creëren voor verandering. Haar voorganger Erin Troost vertelt over de AISHE-sterren, het duurzaamheidskeurmerk voor opleidingen. John Theeuwes, coördinator van Mission Zero, vertelt hoe Avans naar een circulaire bedrijfsvoering toewerkt. En Kees van Kaam vertelt hoe Avans het perspectief van de Sustainable Development Goals omarmde. Lees meer in het magazine Pionieren met lef – van Avans Duurzaam naar Duurzaam Avans.

Avans speelfilm

Duurzame ontwikkeling is nooit af. Het is een continu proces waarin we met elkaar in gesprek blijven, zoeken, proberen en vooral beleven. De korte film: Green Mirror – Spendidall is een manier om dit te doen. 2 oud-studenten van AKV|St.Joost maakten de film en in de hoofdrol schittert Rudi Clause, medewerker van Avans. De film schetst een toekomstbeeld dat raakt aan verschillende duurzaamheidsthema’s, in het bijzonder materialisme. De film gaat op 11 juni in première voor Avansmedewerkers. Daarna kunnen andere geïnteresseerden de film ook zien. Stuur een mail om de film op te vragen. Bekijk hieronder de trailer.

Meer informatie

Meer informatie over Avans Duurzaam en over hoe het nu verder gaat, leest u op Avans Duurzaam.