Een groep tweedejaarsstudenten Mens en Techniek gaat naar Bosnië voor ontwikkelingsprojecten.

Er zijn meerdere projecten in te vullen, onder meer op het gebied van fysiotherapie, voor een zorginstelling en een project voor hyperactieve kinderen. Hiervoor werken ze samen met stichting Out of Area die projecten begeleid in Bosnië, Macedonië en Georgië.

Snoezelkamer

Voor fysiotherapie worden hulpmiddelen ingezameld, zoals gewichten en ballen en instructiekaarten. Ook wordt er een snoezelkamer opgezet waar hyperactieve kinderen tot rust kunnen komen. Voor de studenten zal het confronterend zijn, dat de zorg in Bosnië minder vanzelfsprekend is dan hier. Ze gaan ook inventariseren wat er nog voor onderwerpen liggen waar volgende studenten mee aan de slag kunnen. Misschien ook van andere opleidingen.

Lees het hele artikel op Punt.