Op 15 november 2019 vond de Studium Generale 2019 plaats bij de locatie van AKV|St.Joost in Den Bosch. Het thema was Out of Order, Challenge the Order of Things. Ruim 500 studenten en medewerkers van de opleidingen Communication & Multimedia Design van Breda en Den Bosch en het Master Institute of Visual Cultures en AKV|St.Joost volgden interessante lezingen en workshops.

Docent-onderzoekers van Caradt

Out of Order is een initiatief van Caradt/Avans Hogeschool. Caradt is een samenwerkingsverband tussen de academies voor Kunst en Vormgeving (AKV|St.Joost), Communicatie & User Experience (CMD, ACUE) en Industrie en Informatica (CMD, AI&I). Een groot deel van het programma werd ingevuld door docent-onderzoekers van de 3 lectoraten van Caradt.

Kritisch bevragen

Binnen maatschappelijke ontwikkelingen die claims over de natuurlijke orde van de dingen kritisch bevragen, spelen kunst en ontwerpen een belangrijke rol. Daarom is een verantwoordelijke en kritische houding van studenten kunst en ontwerpen zo belangrijk. Het Studium Generale 2019 daagt deelnemers uit om actuele situaties te problematiseren en om samen alternatieve zienswijzen op een wenselijke toekomst te verkennen.

Bekijk de video: