Gisteren, op de Dag van de Duurzaamheid, speelden studenten en scholieren van Avans Hogeschool, de HAS, het Koning Willem I College en het Stedelijk Gymnasium een ‘2-minute-chaos-theaterstuk’ over duurzaamheid op de Onderwijsboulevard in Den Bosch. De bewustwordingscampagne is een initiatief van GreenOffice van Avans.

Hoewel de proef met een autovrije Onderwijsboulevard pas over twee weken van start gaat, namen studenten en scholieren de onderwijsstraat al in. Met een druk op de grote groene knop - PUSH THE BUTTON - knalden studenten de Dag van de Duurzaamheid letterlijk tot leven. Er werd een paradijs gecreëerd: Adam en Eva zoenden, bloemzaad bommen werden afgeschoten, klimaatstakers kwamen voorbij, grasmatten uitgerold, free hugs uitgedeeld en nog veel meer. Ze roepen iedereen op zich aan te sluiten bij de groene beweging: Join the green revolution now.

Deelnemers

Het '2 minute chaos theaterstuk' is een initiatief van GreenOffice van Avans en is mede mogelijk gemaakt door Avans Hogeschool, Koning Willem I College, Arcadis, HAS, Stedelijk Gymnasium Den Bosch, Gemeente Den Bosch, Donker Groen en Helicon.

Met dank aan de turners van FlikFlak, Arriva, BrabantWonen, de studenten van het HTA en Jeugd en Educatie van KW1C, City Deal Kennis Maken ‘s Hertogenbosch, de klimaatstakers van het Stedelijk Gymnasium, studenten van de HAS en K.S.V. Gremio Unio, MEXNOIJAR, Glitterende Eenhoorn (aka Adam), DKB Audiovisual, Sakina Philippi (aka Eva), Coöperatie Paleiskwartier Elektrisch, Eurest Campus, Maddy en haar pups, Kinderboerderij Stichting De Bossche Hoeve, Unlimited fx - Stagelight group, Lisa Heyman, Vera Sophie.

Meer informatie op: www.greenoffice-avans.nl