Tijdens de Den Bosch Data Week organiseert Avans Hogeschool op woensdag 30 oktober de Talentendag voor alle mbo-, hbo- en wo-studenten in de stad. In workshops, lezingen en een escaperoom ontdekken zij wat er allemaal mogelijk is met data en wat data nu en later voor hen kunnen betekenen.

Op de Talentendag zijn er onder meer workshops en lezingen van Google, Brand Loyalty, Philips, Bol.com en Essent. Ook onderzoekers van Avans leveren een bijdrage. Op het DATAplein maken studenten kennis met allerlei projecten en bedrijven op het gebied van data science.

Ander de Keijzer, lector Data science & ICT bij Avans Hogeschool verzorgt de kick-off van de Talentendag: “We verzamelen overal data, maar hoe maak je van die data informatie waarmee we ons leven bijvoorbeeld veiliger, gezonder, efficiënter of duurzamer kunnen maken? Tegenwoordig krijg je in ieder beroep met data te maken. Of je nu in de bouw werkt of een marketingfunctie hebt. Daarom verbinden we ons als Avans aan de Den Bosch Dataweek en organiseren we samen met partners de Talentendag voor alle studenten in de regio.”

Programma

De Talentendag start om 10.00 uur en vindt plaats op de Onderwijsboulevard 215. Een greep uit het programma:
-    Hoe data in te zetten om klanten te binden aan een bedrijf
-    It doesn’t have to be sci-fi to be AI!
-    Eyes online: data en drones gaan jouw buurt veilig maken. Wil je daar werken of wonen?
-    Ben jij al gerobotiseerd?
-    Vanaf 14.30 uur kunnen studenten proberen te ontsnappen uit de Brandloyalty-escaperoom.

Bekijk het volledige programma op de site van de Den Bosch Data Week.

Aanmelden

Alle mbo-, hbo- en wo-studenten uit de regio kunnen deelnemen. Aanmelden kan via de site van de Den Bosch Data Week

De Talentendag wordt mede mogelijk gemaakt door Gemeente Den Bosch, Brandloyalty, De Volksbank, Essent, Whyyellow, Pipple, Bol.com, Rockstarts IT, ATOS, Infosupport, Google, Geodan en Provincie Noord-Brabant.