Ingewikkelde puzzels oplossen door snel te programmeren. Daar draait het om in de tweede landelijke hbo-i Algorithmic Programming Contest (APC). Die vindt op zaterdag 5 oktober plaats bij Avans Informatica Den Bosch.

De APC is een programmeerwedstrijd voor hbo-studenten die Informatica of ICT studeren. Teams van 2 of 3 leden uit het hele land strijden in een race om zoveel mogelijk probleemstellingen op te lossen door algoritmisch te programmeren.

Het team dat het snelst de meeste problemen oplost, is de winnaar. Vorig jaar namen er teams deel van Avans, Fontys, Hogeschool Rotterdam, NHL Stenden en Hogeschool Arnhem Nijmegen. De wedstrijd wordt georganiseerd door Avans en studievereniging Error418.

Wil je meer informatie of je team inschrijven? Klik kan hier.