Nieuws

Hoe maak je een Instagramwaardige, vernieuwende bierervaring voor millennials? Dat was de vraag die Phoebe Peters als afstudeeropdracht kreeg. Ze bedacht glitters, kleur- en smaakstoffen die iedereen zelf aan bier kan toevoegen na aanschaf op festivals. De reacties klinken enthousiast.

Phoebe liep stage bij Swinkels Innovations, het onderdeel van Royal Swinkels Family dat onder meer Palm en Bavaria beheert. In eerste instantie werd ze geïntimideerd door de omvang van de brouwerij, maar ze ging snel aan de slag. Na het onderzoeken van het toevoegen van ranja aan bier – wat niet echt aan leek te slaan – kwam ze op het idee om het drankje te customizen.

Glow-in-the-dark

Bij festivals kunnen liefhebbers een flacon naar eigen voorkeur vullen en meenemen om ter plekke een Instagramwaardig biertje te mixen. Het concept was al bij de eerste test een succes. Phoebe denkt erover om nu na haar afstuderen door te gaan met een glow-in-the-darkvariant.

Lees het hele artikel op Punt.