Woensdag 5 juni vond de jaarlijkse workshop over IO-link (input output link) plaats bij Avans Hogeschool in Den Bosch, met studenten van de opleiding Elektrotechniek. Ongeveer 80 studenten en deelnemers uit het werkveld deden mee aan een workshop om kennis te maken met de functionaliteiten, het gemak en de basisregels ervan.

Point-to-pointcommunicatie

IO-link is de eerste gestandaardiseerde IO-technologie wereldwijd voor communicatie met sensoren en actuatoren. De point-to-pointcommunicatie is gebaseerd op de lang bestaande driedraads sensor- en actuatorverbinding zonder bijkomende eisen aan het kabelmateriaal. Met deze technologie verbind je apparaten in een netwerk. Je krijgt meer informatie over de apparaten en kunt ze op afstand uitlezen.

Ook was er een beursvloer die de studenten in contact bracht met diverse bedrijven.