Avansstudent Roos Scholte Albers uit Veldhoven is op 22 mei, op Dag van de Stagiair 2019, uitgeroepen tot ‘stagiair van het jaar 2019’. Ze studeert Commerciële Economie in Breda en loopt stage bij Modoc.

Elk jaar op 22 Mei is het de Dag van de Stagiair. Op deze dag worden alle stagiairs en stagebedrijven van Nederland in de spotlights gezet. Daarnaast wordt op deze dag de stagiair en het stagebedrijf van het jaar uitgeroepen. De stagiairs en bedrijven zijn aangedragen door stagebegeleiders, docenten, bedrijven of stagiairs uit heel Nederland. Uit meer dan 100 inzendingen zijn 3 stagiairs en 3 stagebedrijven genomineerd, uit beide categorieën is één winnaar geselecteerd.

Gedreven

Roos Scholte Albers loopt stage bij Modoc en op de vraag waarom ze denkt dat ze genomineerd is zei ze: “Collega’s vinden dat ik heel planmatig en gedreven werk. De nominatie vind ik echt een heel erg mooi compliment!” Roos zegt dat ze veel eisen aan zichzelf stelt en dat ze altijd voor het hoogste punt gaat. Dit is bij de collega’s natuurlijk niet onopgevallen gebleven en deze hebben haar dan ook genomineerd met als eigenschap dat ze erg perfectionistisch is.

Advies

Roos heeft ook nog een advies voor toekomstige stagiairs: “Ga open-minded je stage in; je kunt namelijk enorm veel leren van een stage. Dit klinkt misschien heel cliché, maar de stageperiode geeft je de kans om te ontdekken wat je wel en niet leuk vindt in jouw werkgebied. Zorg er ook voor dat keuze maakt op basis van je gevoel. Kijk goed naar de sfeer van een bedrijf en de collega’s waar jij je prettig bij voelt, omdat je jezelf dan op persoonlijk en professioneel gebied het meest kan ontwikkelen, denk ik.”

Dag van de Stagiair

Dag van de Stagiair is een initiatief vanuit StudentenBureau met als doel om de stagiair en het stagebedrijf ten minste één dag per jaar in het zonnetje te zetten. Het bedrijf PXL.Widgets in Haarlem is uitgeroepen tot stagebedrijf van het jaar 2019.