De wereld verandert snel en innovaties volgen elkaar in rap tempo op. Bedrijven staan te springen om professionals met slimme oplossingen voor hun vraagstukken. Tijdens de Challenge Innovatie Manager van de opleiding Technische Bedrijfskunde bereiden gemotiveerde studenten zich samen met innovatieve bedrijven voor op de toekomst.

Pitch

Op 5 februari 2019 verzorgden 21 fanatieke tweede- en derdejaarsstudenten een pitch voor coaches van Avans en de 7 deelnemende bedrijven. Bedrijven die meedoen aan deze challenge zijn Siemens, Indicia, Stork, Fruitmaster, VDL ETG en Brabant Water. Net als bij The Voice draaiden de coaches voor pitches die ze goed vonden. Vervolgens mochten de studenten zelf kiezen met welke coach ze wilden werken.

Innovatieworkshops

Samen met hun coach doorlopen de studenten een intensief programma van interactieve workshops over innovatie. In deze workshops werken de studenten samen met hun coach en bedrijfsbegeleider aan de opdrachten. Ze volgen dus geen college. Buiten de workshops om duiken de deelnemers zelf in de theorie.

Winnaar

Naast de workshops werken deelnemers aan een bedrijfsopdracht, die gericht is op innovatie. Onderwerpen zijn bijvoorbeeld de fabriek van de toekomst, duurzaamheid en robotisering. Tussen de workshops komen er steeds nieuwe spelelementen bij. Deelnemers kunnen bijvoorbeeld extra punten verdienen met kanskaarten. In de finale in mei bepalen publieks- en een vakjury wie de challenge wint.

Minor Improving Innovation

De challenge is een proeftuin voor de nieuwe minor Improving Innovation, die na de zomer start.

Bekijk de impressie van de kick-off die op 5 februari plaatsvond.