Max van den Heuvel ontwikkelde een betere pindasaus. In de bestaande sauzen miste hij, naast pit en een zuurtje, vooral veel pindasmaak. Max’ saus is nu al te koop bij Plus, Spar en Jumbo. En Sprout gaf de Avansstudent een plaats tussen de 25 beste jonge ondernemers van 2018. Max: “Een hele eer. En voor mij vormt het een extra stimulans om nieuwe stappen te zetten.”

Gluten- en lactosevrij

Het geheim van Max is het toevoegen van veel pinda’s. Zijn saus bestaat voor 40 procent uit deze peulvruchten. Via 14 verkooppunten in Brabant en Limburg is dit al te proeven. De saus is gluten- en lactosevrij en bevat minder suiker dan andere pindasauzen. “Consumenten willen gezonder eten en liefst met zo min mogelijk onbekende ingrediënten. Daar probeer ik met mijn saus op in te spelen.”

Dit is een verkorte versie van een artikel dat Punt schreef. Het hele artikel lees je op de site van de hogeschoolkrant.

Foto: Punt.