Het HBO Intro Festival in Breda en Den Bosch is de feestelijke start van het komende studiejaar. Het traditionele evenement vormt het begin van het studentenleven. In Breda vindt het festival plaats op 30 augustus en in Den Bosch op 6 september.

Kennismaken met elkaar en het studentenleven staan dus centraal tijdens de 2 edities van het HBO Intro Festival. De organisatie heeft verschillende partners die bijdragen aan een geslaagd festival. Vanzelfsprekend biedt de avond met dj’s en bands een muzikaal programma. Maar de talloze andere activiteiten maken het evenement compleet. Kijk op de website van het HBO Intro Festival voor meer informatie.

HBO Intro Festival Breda

In Breda is het festival speciaal voor eerstejaarsstudenten van NHTV en Avans Hogeschool. De nieuwe studenten en hun introducés zijn welkom vanaf 17.00 uur op het buitenterrein van Breepark. Een van de partners is Het Grote Studentenfeest dat een eigen podium heeft op het evenement. De Bredase studentenverenigingen zijn deze avond uiteraard ook vertegenwoordigd.

Het HBO Intro Festival Breda is gekoppeld aan de zogeheten gezamenlijke Stadsdag, waarin ook de Gemeente Breda participeert. Tijdens dit middagprogramma maken alle studenten van Avans en NHTV kennis met de stad en elkaar.

HBO Intro Festival Den Bosch

In Den Bosch is het festival voor studenten die studeren aan Avans, HAS Hogeschool, Fontys Hogescholen Den Bosch en de Jheronimus Academy of Data Science. Het evenement begint om 17.00 uur op het Residentieplein aan de Onderwijsboulevard. De organisatie werkt nauw samen met evenementenorganisatie Studance Events en poppodium Willem Twee muziek en beeldende kunst. Ook is er een samenwerking met verschillende Bossche studentenverenigingen. Het volledige programma van beide evenementen is terug te vinden op de website van het HBO Intro Festival.