De mogelijkheid krijgen om studeren en ondernemen te combineren. Dat is voor Rik Smits van Virtue Motors, Rens van Gils en Sem Dijkman van Red Panda en Kevin van Leeuwen van EduSkoel de belangrijkste reden om deel te nemen aan de Student Topondernemersregeling van Avans Hogeschool.

De 4 studentondernemers zijn de eersten die via de regeling een aangepast onderwijsprogramma volgen. Rik is student Ondernemerschap & Retail Management in Den Bosch én eigenaar van Virtue Motors. “De regeling biedt extra speelruimte om je bedrijf te combineren met je studie.” Ook Kevin van EduSkoel beaamt dit. “Ondernemen naast een fulltime studie was voorheen vrijwel onmogelijk.”

Red Panda, het bedrijf van studenten Business Innovation Rens en Sem, ontstond uit een schoolopdracht. Red Panda is een agency in online video, virtual reality en augmented reality. “Wij nemen deel aan de regeling omdat ons bedrijf groeiende is. Via deze weg kunnen we een goede balans vinden tussen opleiding en onderneming”, legt Sem uit.

De regeling

De Avans Student Topondernemersregeling bestaat sinds 1 december 2017. De regeling is bedoeld voor studenten die naast hun opleiding ook met een eigen onderneming bezig zijn. Samen met de studentondernemer wordt er een aangepast onderwijsprogramma opgesteld waardoor hij of zij studeren en ondernemen kan combineren. Denk hierbij aan coaching en spreiding van tentamens.

Meer studentondernemers

Het aantal gebruikers van de regeling groeit. Student Business Innovation Tijn Koomen van GGZ Opweg B.V. is een van de nieuwste deelnemers. Ook interesse in de Topondernemersregeling? Vraag dan meer informatie op bij het Avans Ondernemerscentrum.