De Avans Multidisciplinary eXperience (AMX) heeft de jury- en publieksprijs van de Avans Innovatieprijzen gewonnen. De prijs werd uitgereikt door bestuurslid Jacomine Ravensbergen.

Lees hier het artikel van Punt.

De Avans Innovatieprijzen worden jaarlijks uitgereikt tijdens de Onderwijsdag aan innovatieve onderwijsconcepten binnen de hogeschool. Winnaars krijgen een bedrag van 2.500 euro om hun concept verder te ontwikkelen.

Actueel vraagstuk

De Avans Multidisciplinary eXperience is een projectweek waarin studenten van verschillende opleidingen innovatieve oplossingen voor een actueel vraagstuk zoeken. Ze werken voor een echte opdrachtgever. Ervaren docent-coaches begeleiden de studenten. De AMX is een initiatief van tien academies onder aanvoering van het Avans Ondernemerscentrum.

De jury roemt AMX omdat het de ultieme vorm van multidisciplinair leren is en daardoor ook goed aansluit bij de Ambitie 2020. Verder enthousiasmeert en stimuleert de gekozen opzet creativiteit en lef bij studenten. Ook is het praktisch uitvoerbaar maar indrukwekkend om de schaalgrootte. In de AMX-edities van studiejaar 2018-2019 participeren tien academies, vijftien opleidingen, zestig docenten, duizend studenten en zestig externe opdrachtgevers.

Praktijkbuddy

De Pluim, een prijs voor onderwijsinnovaties, die eigenlijk al niet meer innovatief maar wel een ‘pareltje van Avans’ zijn, ging dit jaar naar de praktijkbuddy van de Academie voor Financieel Management. Studenten worden hierin gekoppeld aan mensen uit de praktijk.

Vorig jaar gingen de Innovatieprijzen naar de minor Vision & Robotics van de Academie voor Engineering & ICT en Ucademy.