De heersende veiligheidscultuur, dilemma´s en onveilige situaties zijn zomaar wat punten die de derdejaarsstudenten Integrale Veiligheidskunde van Avans Hogeschool in Breda tegenkwamen gedurende hun stage. De studenten hebben de veiligheid van 75 verschillende organisaties in de regio onder de loep genomen. Tijdens de Academielezing op woensdag 14 maart presenteren 6 studenten hun bevindingen op gebied van sociale veiligheid, arbeidsveiligheid, externe veiligheid en informatieveiligheid.

Veiligheid in de regio

Tijdens de stages werd het duidelijk dat Integrale Veiligheid een prominente plek kent bij de verschillende bedrijven en instellingen in de (veiligheids-)regio. Maar hoe kan de veiligheid zo goed mogelijk worden gewaarborgd? En in welke mate hanteren de medewerkers van verschillende sectoren de veiligheidsmaatregelen?

Veiligheid bij bedrijven en de overheid wordt namelijk niet geregeld door één instantie. Het draait om een groot netwerk van onderdelen die met elkaar in verbinding staan. Binnen dit geheel komen klassiek veilig denken, veilig werken, arbeidsomstandigheden en modern collectief denken met elkaar in aanraking. De studenten delen tijdens de Academielezing hun conclusies en aanbevelingen.

Avans Academielezing

Inloop op 14 maart om 19.00 uur met koffie en thee. Start lezing om 19.30 uur, einde om 20.30 uur.

De Avans Academielezing is voor iedereen met een honger naar kennis. De Academielezing vindt meerdere malen per jaar plaats bij Avans Hogeschool, Hogeschoollaan 1 te Breda en is gratis toegankelijk.