Ambitieus, aanwezig, energiek, superintelligent, maar ook op het randje van bijdehand. Geen klasgenoot of docent die geen herinneringen heeft aan de studieperiode van Social Work-alumnus Jesse Klaver.

Jesse Klaver studeerde van 2004 tot 2008 aan de Academie voor Sociale Studies in Den Bosch. Hij was een opmerkelijke student die slechts één doel voor ogen had. Dat liet hij al aan de start van zijn studie aan iedereen weten: “Ik word minister-president.”

Portret

Bij de Tweede Kamerverkiezing in maart 2017 scoorde Jesse Klaver met zijn partij GroenLinks heel goed. Naar aanleiding daarvan schreef hogeschoolmagazine Punt een portret over de partijleider. Docenten van de opleiding Social Work halen hierin herinneringen op aan de student Jesse Klaver.

Je leest het hele artikel op de site van Punt.

Foto: Flickr/Mediateam Groenlinks Utrecht