Het expertisecentrum Sustainable Business heeft een intensieve samenwerking met de gemeente Breda, voornamelijk op het gebied van sociale innovatie. Daarbij gaat het om het zoveel mogelijk betrekken van burgers bij de verduurzaming van de stad. In dat kader neemt het expertisecentrum bijvoorbeeld deel aan de projectgroep BredaBreed, een community platform van en voor Breda.

Een mooie kerst voor Club Kruimel

Een van de initiatieven die ontstaan is vanuit het platform is de actie ‘Een mooie kerst voor Club Kruimel’. Bij deze actie zetten leerlingen van het Breda College zich in voor Club Kruimel. Een organisatie die speelgoed en kinderkleding inzamelt en gratis weggeeft aan gezinnen met kinderen met een beperking. Met de opbrengst van een inzamelingsactie willen de leerlingen vrijwilligers van Club Kruimel een kerstpakket geven. Een mooi initiatief dat gesteund wordt door BredaBreed.

Verrijking van het onderwijs

Met het community platform BredaBreed en de actie voor Club Kruimel laat het expertisecentrum Sustainable Business zien waar zij voor staat. De opgedane kennis uit het platform gebruiken de onderzoekers van het expertisecentrum voor de verrijking van het onderwijs van Avans Hogeschool.

Het Expertisecentrum Sustainable Business vertegenwoordigt een groep onderzoekers. Met duurzaamheid in ondernemen als missie, verrichten zij hun praktijkgerichte onderzoek. Ze creëren kennis, inzichten en producten die bijdragen aan de ontwikkeling van de beroepspraktijk en het oplossen van maatschappelijke en economische problemen. Waardevermeerdering voor de Brabantse regio en verrijking van het onderwijs staan daarbij voorop.

BredaBreed

BredaBreed is een initiatief van Gemeente Breda met support van Stichting Betrokken Ondernemers - Samen voor Breda, Avans Hogeschool, Rabobank Breda, Breda Actief, PakhuisB, Stadsambassade Breda, Jeugdwerk Surplus, Laurentius, WonenBreburg, AlleeWonen en Timmers & Schellingerhout Adviesgroep.