De vijf beste Avansscripties van studiejaar 2016-2017 zijn bekend. De genomineerde afstudeerders maken kans op de Avans Afstudeerprijs ter waarde van 1.500 euro.

Lees hier het artikel van Punt.

Twee afstudeerscripties komen uit het technische domein: Chris Aerts en Sven Hendriks van de Academie voor Bouw en Infra met hun afstudeerwerk over generatieve woningontwerpen en Niels IJpelaar van de Academie voor Engineering en ICT met zijn onderzoek naar een generieke navigatietoepassing voor mixed reality.

Vanuit de economische opleidingen komt het onderzoek naar donorstaal van studenten van de Academie voor Marketing en Business Management Aniek Akkermans, Lieke de Groot en Nadine Muffels. Lars Verwaters van de Academie voor Deeltijd is genomineerd voor zijn onderzoek bij verzekeraar Univé.

De laatste genomineerde is Jeannot Coomans van de Juridische Hogeschool met haar onderzoek naar de toepasbaarheid van een digitale beslisboom bij een onterecht ontslag op staande voet.

Alle Avansacademies konden een afstudeeronderzoek nomineren, daaruit is een shortlist gemaakt. Een jury bestaande uit bestuurslid Jacomine Ravensbergen, Willem-Jan van den Heuvel van Tilburg University en Hanneke van Riel van het Leer- en Innovatiecentrum van Avans kiest de uiteindelijke winnaar. Vorig jaar ging de prijs naar de Bossche studenten Accountancy Stijn Neomagus en Paul de Meij.

Uitreiking

De Avans afstudeerprijs wordt op 31 oktober uitgereikt bij de Akademie voor Kunst en Vormgeving| St Joost in Breda.