AKV|St. Joost, de Verkadefabriek en Theaterfestival Boulevard bundelen hun krachten om jonge, net afgestudeerde kunstenaars een kans te bieden hun werk tentoon te stellen tijdens de 33ste editie van Theaterfestival Boulevard. De kersverse kunstenaars hebben nog maar net de ateliers van de kunstacademie verlaten maar reflecteren nu al op een scherpe en originele wijze op de wereld om zich heen met hun creaties.

De geëxposeerde werken zijn geselecteerd door Timo de Rijk, directeur Stedelijk Museum Den Bosch en hoogleraar designgeschiedenis, tijdens zijn bezoek aan de eindexamententoonstellingen van de kunstacademies in Breda en in Den Bosch. Ook heeft De Rijk de expositie in de Verkadefabriek gecureerd. De expositie in de Verkadefabriek is van 3 augustus tot 3 september dagelijks vanaf 11 uur te bewonderen.

Technologie nieuwe media

Wat opviel bij de nieuwste generatie Brabantse beeldend kunstenaars is hun relatie tot technologie en nieuwe media. Waar enkele alumni het digitale tijdperk en de kansen die het biedt omarmen is de drijfveren van andere geworteld in hun eigen, intieme, belevingswereld. De moderne samenle-ving die steeds meer naar de ether aan het verschuiven is en de positie van het individu die daar-binnen wordt bevraagd.