Goed nieuws voor Birgit Nouwens en Simone van Neutigem tijdens de derde editie van Onderzoek Opent Deuren van het ESB. Hier wonnen zij de eerste prijs met hun poster ‘De kracht van de ontmoeting’ voor woonzorgcentum De Vijverhof. De poster maakte in 1 oogopslag duidelijk waar onderzoek naar gedaan is, waarom en wat het heeft opgeleverd.

René Kuijsten en Anas Yousfi wonnen de tweede prijs voor hun onderzoek ‘Een duurzame varkensvleesindustrie’. De studenten gingen goed om met de kritische vragen die gesteld werden. Ze gaven tegengas, wezen op het duurzaamheidsaspect en een maakten een effectieve poster. De derde prijs was voor Niels van Lieshout en Tomas van Stralen met hun onderzoek ‘Moving this business forward by thinking circular’ voor Vanderlande Industries BV.

Hoog niveau

De jury bestond uit Edwin Verlangen, penvoerend directeur ESB, Marleen Janssen Groesbeek, lector SFA en Dorien de Graaff, docent-onderzoeker. Zij waren onder de indruk van het niveau van de onderzoeken en hadden een positief woord voor alle deelnemers.

Onderzoek opent deuren

Onderzoek opent deuren is een event van het ESB om studenten, die onderzoek doen voor de lectoraten, een podium te geven om hun onderzoek te presenteren aan academiedirecteuren, lectoren en docenten. In totaal waren er 9 presentaties waar 14 studenten aan meewerkten.