Stel je voor dat je computer iedere keer dat je hem afsluit erbarmelijk begint te krijsen. Durf je hem dan nog uit te zetten? Tweedejaarsstudenten Communication & Multimedia Design bouwden een machine om dat te testen. Hun installatie en die van 90 andere studenten zijn van 16 tot 18 juni te zien en te beleven op NS Station Breda.

De tweedejaarsstudenten hebben installaties ontworpen om de relatie tussen mensen en machines in beeld te brengen. De dagelijkse interacties met machines worden steeds talrijker, maar overzien we wel alle gevolgen en maken we er wel ten volle gebruik van? Die vragen stellen de studenten aan de orde.

De expositie is interactief en leuk voor jong en oud. Zo kun je harp spelen met waterstralen, jezelf uploaden in de cloud of uit een mini-escaperoom ontsnappen. Of ontdek hoe fantoomtrillingen je bewust kunnen maken van het veelvuldige gebruik van je telefoon. De expositie is gratis te bezoeken. Vrijdag is de expositie geopend tussen 16.00 en 18.00 uur. Op zaterdag en zondag is de expositie tussen 12.00 en 18.00 uur geopend.

Hoe kom je bij de expositie?

Loop op station Breda de hal in met de piano. Loop tussen de piano en de etos helemaal door naar achteren en je vindt het vergadercentrum aan de noordzijde. Daar kun je de expo bezoeken.

Communication & Multimedia Design

Studenten Communication & Multimedia worden opgeleid tot strategisch ontwerper en werken op het kruispunt van mens, media en technologie. Zij leren mensgerichte (media-) oplossingen te maken en hebben kennis van design, technologie en storytelling. Na hun afstuderen gaan studenten Communication & Multimedia Design doorgaans aan de slag bij communicatie- of mediabureaus als bijvoorbeeld interactie ontwerper, multimedia ontwerper of webdesigner. Ook gaan zij vaak aan de slag als informatiearchitect of communicatiestrateeg.