Tweedejaarsstudent Nienke deelt producten uit aan de rij wachtende mensen voor de voedselbank in Breda. Samen met 2 andere studenten van studentenvereniging Phileas Fogg zet ze zich een dag lang in voor de voedselbank.

Nienke: “Wij vinden belangrijk om ons in te zetten voor de samenleving. We wilden met het dispuut al langer iets doen en kwamen bij de voedselbank terecht. Wij houden zelf regelmatig etentjes en koken dan uitgebreid. Het is goed om te beseffen dat niet iedereen die luxe heeft.”

“Het voedselbankteam is heel aardig. Ze zijn heel blij dat we kwamen helpen, het voelde alsof we in een warm bad stapten toen we aankwamen. Sommige vrijwilligers werken hier al 10 jaar. Dat is zo bijzonder. Wij hopen dat we andere studenten kunnen stimuleren om een dag mee te helpen De voedselbank kan altijd wel hulp gebruiken.”

Lees meer in Punt.