Vanaf vandaag kunnen liefhebbers van street art heel handig de ruim 50 muurschilderingen van de Bredase Blind Walls Gallery ontdekken met de nieuwe mobiele app. De app is ontwikkeld door 6 studenten van de minor Mobile Application Development van Avans Hogeschool Breda in samenwerking met Gemeente Breda

De Blind Walls Gallery is een imposante collectie muurschilderingen verspreid over de hele stad. De schilderingen zijn gemaakt door internationale kunstenaars en zijn geïnspireerd op de verhalen van Breda. Met de nieuwe app zijn alle muren gemakkelijk te vinden. Bezoekers kunnen 3 verschillende routes volgen langs de muren. En de app geeft alle achtergrondinformatie over het werk, de maker en de locatie.

Officiële lancering

Op 31 maart zal wethouder Marianne de Bie de Blind Walls Gallery App officieel in gebruik nemen.

De rest van het jaar worden er nog eens vijftien nieuwe muren aan de Blind Walls Gallery toegevoegd. Deze muren zullen natuurlijk ook via de app te vinden zijn.

Download de app

Vanaf vandaag kan iedereen de app downloaden via Google Play Store of iOS app store. Veel plezier met ontdekken!