Jeroen Dijsselbloem, minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep, is maandagmiddag 13 maart in Den Bosch te gast bij de College Tour van de opleiding Bestuurskunde van Avans Hogeschool. Later die middag volgt een debat met een aantal Brabantse kandidaat-Tweede Kamerleden.

De College Tour wordt georganiseerd door de opleiding Bestuurskunde van de Academie voor Veiligheid en Bestuur en het Expertisecentrum Sustainable Business van Avans Hogeschool. Studenten, alumni, werkveldrelaties, medewerkers en andere bezoekers gaan het gesprek aan met de minister.

Studenten

Onze studenten krijgen een prominente rol bij het stellen van vragen als: Moeten we extra geld vrijmaken voor investeringen in schone energie, ook als dat leidt tot een hoger financieringstekort? Zouden we met de kennis van nu met de Euro zijn begonnen? En nog veel meer.

Verkiezingsdebat

Na afloop van de College Tour organiseert de opleiding Bestuurskunde samen met studievereniging Collegium een verkiezingsdebat. Hierin debatteren kandidaat-Kamerleden van landelijke partijen met elkaar over actuele onderwerpen.

Zo zijn onder meer Paul van Menen (D66), Loes Ypma (PvdA), Paul Smeulders (GroenLinks), Michiel van Nispen (SP), Thierry Aartsen (VVD) en Madeleine van Toorenburg (CDA) aanwezig. De onderwerpen van debat zijn: legaliteit van de teelt en verkoop van wiet, het afschaffen van het leenstelsel en de intrede van maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

11.00     Inloop & ontvangst
11.30     Welkomstwoord door Ron Tenge, directeur AVB
11.40     Opening hoofdprogramma door gespreksleider Marleen Janssen Groesbeek,
             lector van het lectoraat Sustainable Finance and Accounting
11.45     College Tour: vragen uit de zaal
12.30     Lunch en meet en greet met Jeroen Dijsselbloem
13.15     Start verkiezingsdebat
14.30     Afsluiting en borrel

Graag vooraf aanmelden. Bekijk de website van Avans Hogeschool voor het volledige programma en praktische informatie.