Fit, fitter, fitst. Een gezond lichaam is tegenwoordig een populair onderwerp. Daar spelen drie tweedejaarsstudenten Small Business and Retail Management Breda (SBRM) handig op in. Zij startten het bedrijf Fittr, waarmee ze je begeleiden om blijvend fit te worden.

Lees hier het artikel van Punt.

Timo van Gils, Laura Cullens en Quinten Hulsken nemen hun StudentCompany, die ze in het tweede jaar van SBRM moeten oprichten, uiterst serieus. Met hun bedrijf Fittr zijn ze een online begeleidingsplatform gestart voor mensen die fit willen worden en blijven.

Geen sapjes of kuren

Het idee komt bij Timo vandaan. Zijn ouders hebben een sportschool, waar hij zelf regelmatig te vinden is. “De visie in deze sportschool is: blijvende resultaten, geen korte termijn oplossingen. Dus geen magische pillen, sapjes of kuren.”

Laura vult aan: “Mensen willen tegenwoordig meer dan een schema van wat ze moeten eten of welke oefeningen ze moeten doen. Ze zijn klaar met onzinverhalen over afvalsupplementen. Ze willen leren wat een gezonde manier is om af te vallen, hoe ze dat doen en hoe ze vervolgens fit blijven. Een hele nieuw doelgroep.”

Het drietal is een pilot van drie maanden gestart om te kijken of Fittr aanslaat. Quinten: “We hadden binnen een maand honderdtwintig geïnteresseerden en dertig aanmeldingen, ondanks dat je 19,99 euro betaald. Dat geeft wel aan dat er vraag is naar ons platform.”

Niet naar de sportschool

Vanuit de honderdtwintig aanmeldingen, kozen de SBRM-studenten vijftien proefpersonen uit, die aan de slag gaan met de coaches van Fittr en feedback geven over het programma dat zich focust op voeding, beweging, herstel en gedrag.

Laura: “We werken niet met vaste schema’s, maar kijken naar de persoon zelf. Iemand wil misschien wel vijf kilo afvallen of tien kilometer achter elkaar hardlopen. We kijken heel erg naar iemands doel.” Met achtergrondinformatie en tips helpen we onze cliënten dat te bereiken. Je kunt een geheel eigen draai aan onze informatie geven. Je hoeft er niet perse voor naar een sportschool.”

Dag en nacht

Het bedrijf combineren met de opleiding is af en toe best lastig. Quinten: “We willen zoveel mogelijk tijd steken in Fittr, maar moeten ook onze aandacht richten op de vakken die we volgen. Gelukkig zijn we met z’n drieën, zodat we werk van elkaar kunnen opvangen.”

Dat beamen Timo en Laura. “We zijn dag in dag uit met Fittr bezig”, vertelt Laura. “Soms tot wel 23.00 uur. Het drietal hoopt dat ze in hun derde jaar stage kunnen lopen bij hun eigen bedrijf.” Wie zich wil aanmelden voor het programma moet nog even geduld hebben. Timo: “We hopen in mei te starten met het programma dat zes maanden gaat duren, maar schrijf je vooral alvast in op onze site.”