Avansstudenten geven voorlichting over profielkeuzes voor havo-3 leerlingen in de regio. De voorlichtingsfilm die hierbij wordt ingezet, is onlangs vernieuwd.

Vanaf oktober wordt deze film getoond tijdens de voorlichting. De film laat een actueel beeld van werkveld en maatschappij zien en welke interessegebieden en profielen hierbij horen. We gebruiken de benamingen en indeling in interessegebieden die studiekeuze123.nl landelijk hanteert. Deze komen ook terug op de website van Avans. Dit zorgt voor herkenbaarheid als de leerlingen zich straks gaan oriënteren op een studie.

Scholen in de regio kunnen de profielvoorlichting van Avans speciaal aanvragen. Een Avansstudent geeft de voorlichting in de klas. Er is ook altijd een decaan, mentor of docent van de school aanwezig. Aan de hand van de voorlichtingsfilm vertelt de student over de verschillende interessegebieden en in welke beroepssectoren je daarmee kunt werken. Ook wordt er een koppeling gemaakt met de vakken en profielen die daarbij aansluiten. De student geeft de leerlingen nuttige tips en vertelt uit eigen ervaring over zijn of haar eigen profiel en keuze voor een studie.