Vanaf studiejaar 2017-2018 vindt de toelating bij opleidingen met een numerus fixus plaats via decentrale selectie. De lotingsvariant is vervallen.

Bij Avans Hogeschool hebben de volgende opleidingen een numerus fixus voor het studiejaar 2017-2018:

-    Advanced Business Creation (160 studenten)

-    Fysiotherapie (180 studenten)

-    HBO-Verpleegkunde (330 studenten voor locaties Breda en Den Bosch samen)

Aankomend studenten kunnen zich voor deze opleidingen tot 15 januari 2017 aanmelden. Zij kunnen zich voor maximaal 2 numerus fixusopleidingen aanmelden, met uitzondering van opleidingen op de limitatieve lijst.

Na aanmelding volgt een selectieprocedure. Deze is voor 15 april afgerond. Jongeren die zijn uitgeloot, kunnen zich tot 1 mei bij een andere opleiding aanmelden.

Meer informatie over de nieuwe regels rondom toelating bij opleidingen met een numerus fixus staat op studiekeuze123.nl. Hier staat ook een overzichtelijk stappenplan voor aankomende studenten.

Op avans.nl vind je bij de opleidingen Advanced Business Creation, Fysiotherapie en Hbo-Verpleegkunde Breda en Den Bosch alle informatie over de selectiecriteria- en procedure en hoe de aanmelding en plaatsing verloopt.

Voorlichtingsactiviteiten fixusopleidingen bij Avans

Aankomend studenten kunnen zich oriënteren op de volgende voorlichtingsactiviteiten:

-    Onderwijsbeurs Zuid op 30 september en 1 oktober

-    Open dag 5 november

-    Proefstudeerdagen

-    Externe voorlichtingen

-    Extra informatie-avond Advanced Business Creation Den Bosch op 7 december 2016

-    Extra informatie-avond Fysiotherapie en HBO-Verpleegkunde Breda op 12 december 2016

-    Extra informatie-avond HBO-Verpleegkunde Den Bosch op 14 december 2016

-    Mbo-middag op 14 december

Check avans.nl voor informatie, data en aanmelden.