Mbo-4 studenten die verder willen studeren kunnen dat vanaf september 2017 doen bij de nieuwe academie voor associate degrees in Den Bosch. Een associate degree is een 2-jarige opleiding in het hoger onderwijs en zit qua niveau tussen mbo-4 en een hbo-bachelor in. Het nieuwe onderwijsinstituut is onderdeel van Avans Hogeschool en werkt nauw samen met het Koning Willem I College, ROC de Leijgraaf en ROC Tilburg.

Het nieuwe instituut gaat in 2017 opleidingen aanbieden op het gebied van Business, Finance, Human Resource Management, ICT, Ondernemen, Marketing en Communicatie. Bij een associate degree-opleiding combineren studenten theorie en praktijk. Uit onderzoek blijkt dat werkgevers behoefte hebben aan werknemers op dit niveau.

Samen met bedrijfsleven in de regio

De onderwijsinstellingen ontwikkelen de Associate degree-opleidingen in overleg met regionale werkgevers. Zo zorgen ze ervoor dat werkgevers in de toekomst de juiste werknemers kunnen vinden in de regio.

Het nieuwe onderwijsinstituut wordt gehuisvest vlakbij het centraal station van Den Bosch op Stationsplein nr. 50.

Ga voor meer informatie naar tweejarighogeronderwijs.nl