Op 19 mei streden 5 teams in de finale van de MarcomStudentBattle, georganiseerd door de Hogeschool van Amsterdam. Onder hen het team Avansstudenten van Small Business & Retail Management uit Den Bosch, bestaande uit: Faya Pijpers, Carlijn van Straten, Lonneke van Bleijswijk, Wai-Git Tsjang en Maël van Dijk onder begeleiding van Karlijn de Jongh.

Om zich voor de finale te plaatsen, moesten de studenten hun creativiteit en kennis bewijzen door het oplossen van een vraagstuk voor Tuvunu, een frisdrankfabrikant uit Griekenland. De gevraagde marketingstrategie en het creatief concept legden zij vast in een korte film. Hiermee lieten ze vele inzendingen achter zich.

Op de finaledag werkten de 5 overgebleven teams een opdracht uit voor Hunkemöller. De lingerieketen wil graag meer gebruikers van hun app en een toename van het gebruik binnen de app. De lesstof van online retailmanagement kwam onze studenten hierbij goed van pas. De teams hadden van 10.00 – 17.00 uur de tijd om hun plan uit te werken. Na een spetterende presentatie voor een strenge jury is SBRM’s voorstel door Hunkemöller gekozen tot beste idee. De jury vond hun concept van samen sparen echt bij deze tijd passen en bruikbaar voor de lange termijn. Daarmee zijn zij winnaar van de MarcomStudentBattle 2016.