Klimaatverandering, vervuiling en grondstoffenschaarste hebben een grote impact op de internationale bedrijvigheid. Hoe zet je deze bedreigingen om in kansen? De Avans Academielezing op 25 mei geeft antwoord op deze vraag.

Internationale markten veranderen steeds sneller en worden onvoorspelbaarder. Dat maakt het ingewikkelder om nieuwe internationale business te ontwikkelen. Daarom zijn buitenlandse netwerken nodig om effectief kansen te benutten. Nieuwe alliantievaardigheden zijn vereist. Een ondernemer moet zich bijvoorbeeld snel aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. En hij moet kennis overdragen en kennis combineren. Maar hij moet ook in staat zijn snel nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en op de markt te brengen met buitenlandse partners. En hij moet zijn businessmodel continu kunnen updaten. Hiervoor zijn de juiste mentaliteit, flexibiliteit, doorzettingsvermogen en veerkracht nodig.

Lector International Business

Bij de Avans Academielezing op woensdag 25 mei bespreekt lector International Business van Avans Hogeschool Frans Stel de belangrijkste internationale trends en hun consequenties. Samen met de aanwezigen inventariseert hij welke acties nodig zijn om bedreigingen om te zetten in kansen.

Over de spreker

Het lectoraat van Frans Stel maakt deel uit van het Expertisecentrum Sustainable Business. Frans Stel studeerde bedrijfskunde en economie aan de Rijksuniversiteit Groningen en promoveerde in Tilburg. Hij heeft ruime ervaring in de industrie en de academische wereld. Zo werkte hij als manager, directeur, trainer-coach en onderzoeker bij onder meer DSM, de Noordelijke Ontwikkelingsmaatschappij en diverse universiteiten. Samen met zijn onderzoeksgroep doet hij onderzoek naar het vergroten van alliantievaardigheden van jonge internationale bedrijven. In communities of practice onderzoeken ze best practices van ondernemers, internationale teams en business modellen en vertalen deze naar trainingsprogramma’s. Bekijk de projecten via YouTube. Zoek op ‘lectoraat International Business Avans’.

Gratis bijwonen

Avans Academielezingen zijn voor iedereen met een honger naar kennis. Ze vinden meerdere malen per jaar plaats bij Avans Hogeschool, Hogeschoollaan 1 te Breda en zijn gratis toegankelijk.

Woensdag 25 mei van 19.30 tot 21.00 uur. Vanaf 19.00 uur is de zaal open.

Meld je aan via het online aanmeldformulier