16 internationale studenten krijgen van Avans Hogeschool een studiebeurs van 3.000 euro. Avans kent de Scholarships jaarlijks toe aan de best presterende studenten van buiten de Europese Economische Ruimte (EER). De winnende studenten komen onder andere uit China, Thailand, Rusland en Zuid-Korea.

Met de beurs moedigt de hogeschool niet-EER studenten aan om voor Avans te kiezen. Zij betalen vaak een hoger collegegeld dan Nederlandse of Europese studenten. Met de beurs wordt het beter betaalbaar om een opleiding aan Avans te volgen.

De meerderheid van de studenten die dit jaar een beurs ontvangt, volgt een kunstopleiding bij AKV|St.Joost. De andere studenten zijn afkomstig van de opleidingen International Business and Management Studies en Environmental Science for Sustainable Energy and Technology.

De studenten die de beurs ontvangen zijn: Anna Aleshina, Varian Arif, André Garcia Burnier, Jason Edwards, Mengying Hu, Xiaoyu Jiang, Jinyoung Kim, Vinh Nguyen, Mohadeseh Rahimitabar, Duo Ren, Ming Shi, Alexandr Smirnov, Huei Yuan Tien, Luna Verano, Sijing Zhang en Yizhu Zhou.