Avans Hogeschool is ook de beste grote hogeschool volgens studenten met een functiebeperking. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoeksrapport De Gebruikerstoets Studeren met een Handicap 2015.

Zo’n 22.000 studenten met een functiebeperking van de voltijd bacheloropleidingen deden mee aan de landelijke enquête. Volgens de resultaten zijn dyslexie, concentratieproblemen en ADHD de meest voorkomende handicaps.

Toename

Verder werd bekend dat het aantal studenten met een functiebeperking toeneemt. De afgelopen vijf jaar steeg het aandeel van  6,5 tot 9,4 procent.

In de Gebruikerstoets Studeren met een Handicap 2015 gaven de studenten hun oordelen over de manier waarop hun opleiding rekening houdt met hun beperkingen en hoe de opleiding hen het studeren mogelijk maakt.

Koplopers

In het hbo staan Avans en Windesheim in Zwolle net als vorig jaar bovenaan bij de grote hogescholen. Bij de middelgrote hogescholen zijn de NHTV en HZ University in Vlissingen de koplopers.