Kunststudenten Jeoffrey van Overveld, Reinier Peersman en Koen van Geel ontvingen vandaag tijdens de eindexamenceremonie het ‘gratis gastatelier’, dat aangeboden wordt door Selçuk Akinci, wethouder van Cultuur van de Gemeente Breda. Zij kunnen nu een jaar lang gratis gebruik maken van een gastatelier bij Electron om hun beroepspraktijk verder invulling te geven. Het drietal studeerde deze week af voor de studie Animatie aan AKV|St.Joost. Ze werken al enige tijd samen vanuit animatiestudio KUBUS.

Breda stad van beeldcultuur

Selçuk Akinci, wethouder Cultuur: “Als wethouder van Cultuur vind ik het belangrijk dat afstudeerders van AKV|St.Joost zich kunnen ontwikkelen in de regio. Om die reden stelt Breda een atelier ter beschikking waar talentvolle en ondernemende kunstenaars een jaar lang gebruik van kunnen maken. Door de invulling van 3 ambitieuze, startende ondernemers komt het atelier optimaal tot zijn recht.”

Starterslift

Om in aanmerking te komen voor het gratis atelier moeten de eindexamenstudenten deelnemer zijn bij Starterslift. Deze stichting ondersteunt jonge ondernemers bij het waarmaken van hun ambities als praktijkbeoefenaar. In de laatste 5 jaar hebben de coaches van Starterslift meer dan 100 jonge kunstenaars en vormgevers begeleid in het uitoefenen van de beroepspraktijk. Starters die ondersteund worden, doen het aantoonbaar beter in hun beroepspraktijk dan diegenen die zonder professionele hulp het wiel moeten uitvinden.

Studio KUBUS

Jeoffrey van Overveld studeerde af met zijn film ‘The Bald And The Beautiful’, over een ijdele nozem die langzaam zijn imago begint te verliezen. Reinier Peersman studeerde af met de film ‘My brother is an Ostrich’ over de relatie tussen 2 broers, waarvan 1 een struisvogel. In zijn afstudeerfilm ‘F*cking Traffic’ neemt Koen van Geel de kijker mee in de chaos van het verkeer, waarbij hij verschillende weggebruikers schetst die zich schuldig maken aan vervelend verkeersgedrag en de gevolgen hiervan. Vanuit studio KUBUS leveren de animatoren klanten visuele oplossingen in een combinatie van 2D en 3D. www.studiokubus.com

Eindexpo 2015

U kunt het werk van de animatoren van studio KUBUS en alle geslaagde studenten Beeldende Kunst en Vormgeving bekijken tijdens de eindexamenexpositie van AKV|St.Joost. De tentoonstelling is gratis toegankelijk en te bezichtigen van zaterdag 4 juli tot en met woensdag 8 juli van 11.00 tot 18.00 uur en op dinsdag tot 21.00 uur in Breda en Den Bosch.

AKV|St.Joost: www.akvstjoost.nl